آیا این تصویر لو رفته، نخستین نشانههای تویوتا کرولا GRMN مدل ۲۰۲۷ است؟
Super Hot 2027 Toyota Corolla
در نمایشگاه یکی از نمایندگیهای تویوتا در لاسوگاس، شواهدی منتشر شده که احتمال حضور نسخهای بسیار تندوتیز از کرولا را با نشان «GRMN» تقویت میکند. اگر واقعا کرولا GRMN مدل ۲۰۲۷ در راه باشد، با خود خاطرههای عصر اوج تیونرهای اوایل دهه ۲۰۰۰ را زنده میکند—اما اینبار از دل کارخانه تویوتا.
میراث «Gazoo Racing Meister of Nürburgring»
پیش از پرداختن به جزئیات احتمالی کرولا GRMN، بد نیست نگاهی گذرا به سلسله مراتب خودروهای پرچمدار تویوتا بیندازیم:
- GRMN یاریس: تنها ۵۰۰ دستگاه تولید، گیربکس کوتاهضربه، سامانه چهارچرخ محرک و کاهش وزن ۲۰ کیلوگرمی نسبت به نسخه عادی.
- GR کورولا Circuit Edition و Morizo Edition: سقف و کاپوت از فیبر کربن، حذف سیستم صوتی عقب، صندلیهای مسابقهای و وزن کمتر برای خلق هاتهاچی بیرحم.

این تجربیات موفق، انتظارات را بالا برده و چراغ سبز میدهد برای ورود نسخهای تیزتر از کرولا که احتمالا «GRMN» نام خواهد گرفت.
نکات کلیدی تصویر لو رفته
تصاویر بهدستآمده از غرفه نمایندگی، برخی ویژگیهای متمایز را نشان میدهند:
- رینگهای ۱۸ اینچی فورج شده با رنگ برنزی جدید و فلاپهای گلگیر عریض
- هود اکسپوز فیبر کربن با دهانههای خروج هوای گرم و ورودیهای جانبی روی گلگیر
- حذف صندلیهای عقب و نصب صندلیهای جلو با تقویت پوشش جانبی (Recaro)
- نشانهای اختصاصی «GRMN» و امضای جک روش روی رکابها
ردپای مشترکی میان این تصویر و Morizo Edition دیده میشود، اما به نظر میرسد استایل بیرونی کمی دستنخوردهتر و پیشرانه بیکموکاست به حال خود رها شده باشد.
توپ در زمین تویوتاست: آیا کرولا GRMN مدل ۲۰۲۷ روی خط تولید میرود؟
نماینده رسمی تویوتا میگوید «نمیتوان در مورد محصولات آینده اظهارنظر کرد»، اما روند موفق نسخههای GRMN گذشته و واکنش مثبت علاقهمندان نشان میدهد این پروژه از شانس بالایی برای ساخت خودرو برخوردار است. کرولا GRMN اگر حقیقتاً پا به خیابانها بگذارد، میتواند ترکیبی از راندمان فابریک و شاخوبرگی سفارشی کارخانه را یکجا ارائه دهد—همان رؤیای همیشگی تیونرها، اما بیدغدغه از کاپوت تا اگزوز.