بازنگری استراتژیک پورشه؛ احیای نسخه‌های بنزینی ۷۱۸ و تجدید رویکرد در برقی‌سازی

0
پورشه تسلیم شد، تغییر برنامه‌های برقی و بازگشت کیمن و باکستر بنزینی

پورشه تسلیم شد، تغییر برنامه‌های برقی و بازگشت کیمن و باکستر بنزینی

پورشه در تازه‌ترین بازنگری استراتژیک خود اعلام کرده نسل آینده مدل‌های محبوب باکستر و کیمن ۷۱۸ علاوه بر نسخه برقی، در تیپ‌های رده‌بالا همچنان با موتور بنزینی عرضه خواهند شد. این تغییرات شامل موارد زیر است:

  • توقف پروژه شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی «K1» و جایگزینی آن با یک SUV پلاگین‌هیبریدی جدید (کد M1) مبتنی بر پلت‌فرم PPC نسل سوم آئودی Q5.
  • ادامه تولید و به‌روزرسانی مدل‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی کاین و پانامرا تا اواخر دهه ۲۰۳۰.
  • کنسل کردن توسعه پلت‌فرم SSP 61 Sport گروه فولکس‌واگن—که قرار بود پایه K1، نسل بعدی پانامرا و تایکان باشد—و ثبت زیانی ۱.۸ میلیارد یورویی.
پورشه تسلیم شد، تغییر برنامه‌های برقی و بازگشت کیمن و باکستر بنزینی
پورشه تسلیم شد، تغییر برنامه‌های برقی و بازگشت کیمن و باکستر بنزینی

الیور بلوم، مدیرعامل پورشه، در تماس با سرمایه‌گذاران گفت کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی لوکس (طبق گزارش Autocar، رشد این بخش در نیمه اول ۲۰۲۵ حدود ۱۵ درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها بود)، افزایش تعرفه‌های واردات در آمریکا و افت بازار کالاهای لوکس در چین، تصمیم به این تعدیل راهبرد را اجتناب‌ناپذیر کرد. او افزود پورشه همچنان متعهد به برقی‌سازی است و مدل‌های آینده کاین الکتریکی و ماکان EV را روی پلت‌فرم PPE گروه فولکس‌واگن عرضه خواهد کرد.

ویژگی‌های کلیدی این راهبرد جدید:
• حفظ موتورهای بنزینی تخت در تیپ‌های GT4 و GT4 RS 718 برای دوام هویت ورزشی برند.
• تنوع سبد محصولات با ترکیب قوای محرکه بنزینی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی برای پاسخگویی به سلایق مختلف مشتریان.

این تغییرات نه بازگشت صرف به گذشته که تطبیق هوشمندانه با شرایط جدید بازار است، تا پورشه ضمن تضمین لذت رانندگی با موتور احتراق داخلی، چابکی و مقیاس‌پذیری در مسیر برقی‌سازی را هم حفظ کند.

مجله خودرویی آر سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *