فولکسواگن پس از سالها استفاده از پسوند «e» برای محصولات برقی، بار دیگر سراغ نامهای آشنا رفته و با شعار «آینده از آنِ نامهای معتبر است»، خانواده جدید ID را با پیشوندی تازه رونمایی میکند. بهجای e-Golf یا e-Lavida، این بار شاهد معرفی ID. Polo و نسخه پرچمدار ID. Polo GTI هستیم که سال آینده وارد بازار میشوند.
Polo برقی؛ هاچبکی با اصالت و فناوری نو
نسل جدید Polo برقی بر پایه پلتفرم ارتقایافته MEB+ ساخته شده و با طول حدود ۴.۰۵ متر، فضای داخلی مشابه گلف را در قالب بدنهای جمعوجور ارائه میکند. این خودرو فقط با محور محرک جلو و موتور واحد عرضه میشود و در سه تیپ مختلف، دو ظرفیت باتری و شارژ سریع DC استاندارد به بازار میآید. نسخه پایه از پاییز سال آینده با قیمت کمتر از ۲۵ هزار یورو (حدود ۲۹ هزار دلار) در اروپا فروخته خواهد شد و امکاناتی مانند کمکراننده خودکار برای تعویض لاین، تشخیص چراغ راهنمایی و دوربین ۳۶۰ درجه را در اختیار خریداران میگذارد.

نسخه داغ GTI
ID. Polo GTI پیش از پایان سال آینده با قدرت ۲۲۳ اسببخار راهی نمایندگیها میشود و اولین GTI تمامالکتریکی فولکسواگن خواهد بود. با این محصول، فولکسواگن به مصاف رقبایی مثل e-208 GTi، Abarth 500e و Cupra Born VZ میرود.
ویژگیهای کلیدی ID. Polo GTI:
- ۲۲۳ اسببخار قدرت و محور محرک جلو
- سیستم شارژ سریع DC و برد نزدیک به ۴۵۰ کیلومتر (WLTP)
- ارتفاع بیشتر بدنه نسبت به نسخه بنزینی برای جایگیری باتری
امکانات استاندارد در تمام مدلهای Polo:
- کمک پارک با حافظه و دوربین ۳۶۰ درجه
- شناسایی علائم و تنظیم خودکار سرعت
- نمایشگر لمسی با رابط بهروزشده و اپلیکیشنهای آنلاین

چشمانداز برند و رقابت
فولکسواگن در نمایشگاه IAA با ID. Polo و استقرار آن کنار کراساوور برقی جدید، تلاش میکند جایگاه خود را در بازار پررونق هاچبکهای شهری برقی تثبیت کند. همزمان، مدیرعامل توماس شفر وعده داده که از این پس ID.3 به ID.Golf، ID.4 به ID.Tiguan و ID.7 به ID.Passat تبدیل خواهند شد تا میراث نامهای محبوب خود را زنده نگه دارد. تا پایان عصر موتورهای احتراقی، فولکسواگن با همین استراتژی قصد دارد مرز میان گذشته و آینده را به نفع مشتریانش محو کند.