بنتلی به‌دنبال عرضه مدل «سوپراسپرت» کانتیننتال GT بدون سیستم هیبرید و چهارچرخ محرک

0
Bentley

Bentley

تهران – گزارش‌ها حاکی است شرکت بنتلی در حال آماده‌سازی نسخه‌ای ویژه و قدرتمند از کوپه لوکس خود، کانتیننتال سوپراسپرت، است که برخلاف مدل‌های فعلی این سری، بدون سامانه هیبریدی و سیستم چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد و نیروی موتور تنها به محور عقب منتقل می‌شود.

بر اساس گزارش اتوکار، این مدل جدید به پیشرانه V8 توربوشارژ ۶۴۰ اسب‌بخاری مجهز خواهد بود و به‌عنوان نخستین نمونه دیفرانسیل عقب در تاریخ کانتیننتال GT شناخته می‌شود. به گفته منابع آگاه، این محصول آغازگر نسل تازه‌ای از مدل‌های «هاردکور» بنتلی است که با هدف بازآفرینی میراث مسابقه‌ای این برند توسعه می‌یابد.

Bentley
Bentley

پیشینه نام سوپراسپرت و مسیر تحول

نام سوپراسپرت پیش‌تر دو بار در نسل‌های قبلی کانتیننتال GT استفاده شده بود؛ هر دو نسخه با موتور W12 دوقلو توربو عرضه می‌شدند که اکنون تولید آن متوقف شده و جای خود را به پیشرانه‌های V8 داده است. در حال حاضر، تمامی نسخه‌های کانتیننتال GT از موتور V8 همراه با سیستم هیبریدی بهره می‌برند، اما مدل سوپراسپرت جدید این ترکیب را کنار می‌گذارد تا وزن کمتر و پاسخ‌دهی پویاتری داشته باشد.

تجربه‌های پیشین در مدل‌های اسپرت

بنتلی پیش‌تر نیز با مدل GT3-R در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مسیر اسپرت‌تر شدن را آزموده بود. آن خودرو با حذف صندلی‌های عقب، نصب باله فیبرکربنی و استفاده از موتور V8 سبک‌تر، تلاش کرد تجربه‌ای نزدیک به خودروی مسابقه‌ای کانتیننتال GT3 را به جاده بیاورد.

بازگشت به ریشه‌های مسابقه‌ای

بنتلی در تاریخ خود پنج بار بین سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۰ و یک بار دیگر در سال ۲۰۰۳ فاتح مسابقه ۲۴ ساعته لمان شده است. پس از پیوستن به گروه فولکس‌واگن در سال ۱۹۹۸، این برند بیش از پیش به سمت توسعه محصولات پرفورمنس‌محور حرکت کرد و اکنون با این نسخه سوپراسپرت، قدمی فراتر در این مسیر برمی‌دارد.

جایگاه در پلتفرم مشترک

این مدل روی همان پلتفرمی توسعه می‌یابد که پورشه پانامرا نیز از آن استفاده می‌کند، با این تفاوت که نسخه جدید کانتیننتال GT، قدرتمندترین خودروی دیفرانسیل عقب ساخته‌شده بر این بستر خواهد بود.

زمان رونمایی

انتظار می‌رود کانتیننتال سوپراسپرت جدید پیش از پایان سال میلادی جاری به‌صورت رسمی معرفی شود. با توجه به کارنامه دکتر فرانک-اشتفن والیزر، مدیرعامل فعلی بنتلی و طراح پیشین پورشه 918 اسپایدر و سری 911، پیش‌بینی می‌شود این محصول یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین نسخه‌های تاریخ کانتیننتال باشد.

مجله خودرویی آر سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *