رونمایی از سوپراسپرت جدید لکسوس LFR در سال ۲۰۲۷؛ جانشین احتمالی LFA با طراحی آینده‌نگر

0
2027 Lexus LFR

2027 Lexus LFR

شرکت لکسوس در حال آماده‌سازی یک خودروی اسپرت جدید با نام احتمالی LFR است که قرار است در سال ۲۰۲۷ وارد بازار شود. این مدل که بر پایه نسخه مسابقه‌ای GR GT3 تویوتا توسعه یافته، نه‌تنها برای پیست طراحی شده بلکه نسخه جاده‌ای آن نیز در راه است. طبق اطلاعات منتشرشده، نسخه مسابقه‌ای این خودرو در اوایل سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد و مدل قابل استفاده در جاده نیز اندکی بعد از آن رونمایی می‌شود.

2027 Lexus LFR
2027 Lexus LFR

طراحی و ظاهر LFR؛ ترکیبی از هیجان و نوآوری

در نمایشگاه The Quail در مونتری، لکسوس به‌صورت غیررسمی از کانسپت جدیدی با نام Sport Concept پرده برداشت که شباهت زیادی به نمونه‌های آزمایشی دیده‌شده در ویدئوهای جاسوسی دارد. این خودرو با طراحی دو در، پروفیل پهن و ارتفاع پایین، جلوه‌ای مدرن و پویا دارد و به‌عنوان چشم‌اندازی از نسل آینده خودروهای اسپرت لکسوس معرفی شده است.

تصاویر پتنت منتشرشده در سال ۲۰۲۲ نیز نشان‌دهنده یک کوپه کشیده با طراحی مشابه GR GT3 هستند. در این تصاویر، اجزایی مانند دیفیوزر عقب، چراغ‌های عقب با طراحی مثلثی، و ورودی‌های هوا که یادآور مدل LFA هستند، دیده می‌شود. با حذف بال بزرگ عقب و کاهش تهاجم در طراحی جلو، نسخه جاده‌ای ظاهر متعادل‌تری نسبت به مدل مسابقه‌ای دارد.

در نمای جانبی، کابین خودرو به عقب کشیده شده و جلوه‌ای شبیه به مرسدس-AMG GT با سقف فشرده و کیت بدنه اسپرت دارد. گلگیرهای جلو با خروجی‌های هوا، محل قرارگیری اگزوزهای جانبی را فراهم کرده‌اند که از نظر ایمنی نیز طراحی مناسبی دارند.

پیشرانه احتمالی؛ بازگشت موتور V8؟

لکسوس هنوز اطلاعات رسمی درباره نوع پیشرانه LFR منتشر نکرده، اما صدای ضبط‌شده از نمونه آزمایشی در پیست نشان‌دهنده حضور یک موتور V8 است. احتمال دارد این خودرو از نسخه ارتقاءیافته موتور ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی V8 که در مدل RC F GT3 استفاده می‌شود، بهره ببرد. این پیشرانه توان تولید بیش از ۵۰۰ اسب بخار را دارد.

2027 Lexus LFR2
2027 Lexus LFR2

در مدل‌های معمولی‌تر، احتمال استفاده از موتورهای کوچکتر یا حتی سیستم‌های هیبریدی وجود دارد. لکسوس در حال حاضر مدل RC را با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۴۱ اسب بخار و موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با قدرت ۲۶۰ اسب بخار عرضه می‌کند. انتخاب نوع پیشرانه نهایی به جایگاه LFR در سبد محصولات لکسوس بستگی خواهد داشت.

زمان عرضه و قیمت احتمالی

رئیس بخش مسابقات تویوتا، دیوید ویلسون، اعلام کرده که مدل مسابقه‌ای GR GT3 در ژانویه ۲۰۲۶ در مسابقات Daytona 24 Hours رونمایی خواهد شد. اما نسخه جاده‌ای LFR با نشان لکسوس، به دلیل تأخیر در فرآیند تأیید و توسعه، تا نیمه دوم سال ۲۰۲۵ معرفی نمی‌شود و عرضه آن به سال ۲۰۲۶ موکول خواهد شد.

در خصوص قیمت، مدل RC F Final Edition با قیمت پایه ۹۴,۱۲۰ دلار و مدل LC500 با قیمت ۱۰۱,۲۰۰ دلار عرضه می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های فنی و طراحی پیشرفته LFR، انتظار می‌رود قیمت آن بالاتر از این مدل‌ها باشد. البته بعید است به سطح قیمت مدل افسانه‌ای LFA برسد که در زمان عرضه بین ۳۷۵ تا ۴۴۵ هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود.

با توجه به اطلاعات موجود، LFR می‌تواند نقطه عطفی در طراحی و عملکرد خودروهای اسپرت لکسوس باشد و جای خالی مدل‌هایی مانند RC و LC را در آینده پر کند. این خودرو با ترکیب فناوری پیشرفته، طراحی جسورانه و عملکرد بالا، در مسیر تبدیل شدن به یکی از شاخص‌ترین سوپراسپرت‌های دهه آینده قرار دارد.

مجله خودرویی rc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *