فورد در آستانه فصل جدیدی از حضور پررنگ در عرصه رقابتهای موتوراسپورت، تصمیم گرفت برند «Ford Performance» را کنار بگذارد و از این پس با عنوان «Ford Racing» فعالیت کند. این تغییر نه صرفاً یک جابجایی لوگو و نام، بلکه نشانهای از رویکرد تازه فورد به مسابقه و توسعه تکنولوژیهای مسابقهای است.
چشمانداز استراتژیک و بازآفرینی برند
ویلیام فورد، مدیرکل جدید Ford Racing، در بیانیهای این تحول را بیش از یک بازسازی ساده خواند و آن را «تعریفی دوباره از کسبوکار، هویت برند و محصولات مسابقهای» توصیف کرد. تمرکز فورد روی انتقال دستاوردهای پیست به محصولات خیابانی، در کنار گسترش حضور در رویدادهای برتر، محور این بازتعریف است.

تقویم جاهطلبانه مسابقات
فورد Racing از ژانویه ۲۰۲۶ با حضور در دو رقابت برجسته، فصل نوینی را آغاز میکند:
- داکار رالی
- رولکس ۲۴ ساعته دیتونا
علاوه بر این، همکاری با رد بول پاورتِرِینز برای ورود به فرمول یک و بازگشت به مسابقات استقامتی پروتوتایپ (LMDh) از سال ۲۰۲۷، برنامههای بلندپروازانه بعدی این بخش است. در کنار اینها، فورد در رالی، ناسکار، IMSA، WEC GT3 و سوپراکارهای استرالیا نیز حضوری مستمر دارد.
ثبات در راس مدیریتی
در فرایند تغییر نام و ساختار، فورد تصمیم گرفت تجربه و دانش مارک راشبروک، مدیر جهانی بخش مسابقه و خودروهای خیابانی، حفظ شود. این تثبیت مدیریت عالی، تضمینی برای همافزایی بیوقفه بین فعالیتهای پیست و بازار خودروهای شهری خواهد بود.
با نگاهی به تجربههای گذشته و برنامههای آینده، میتوان انتظار داشت Ford Racing نه تنها در مسابقات جلوهگری کند، بلکه دستاوردهای خود را در قالب فناوریهای نوآورانه به نسخههای جادهای محصولات فورد منتقل کند و بدین ترتیب حلقهای مستحکم بین پیست مسابقه و خیابانهای شهری ایجاد نماید.