معرفی موتورسیکلت سوئو S2000CT؛ کروزر مدرن‌کلاسیک با قلب هشت‌سیلندر

0
رونمایی از سوئو S2000CT گریت وال

رونمایی از سوئو S2000CT گریت وال

سوئو S2000CT جدیدترین کروزر غول‌پیکر از زیرمجموعه گریت‌وال است که با طراحی مدرن‌کلاسیک و پیشرانه تخت هشت‌سیلندر، جایگاهی متمایز در بازار موتورسیکلت‌های سنگین پیدا کرده است. این سوئو S2000CT در نمایشگاه CIMAMotor چین رونمایی شد و قرار است در چهار نسخه با ترکیب استایل “بگر” (Bagger) و کاراکتر تک‌نفره عرضه شود.

رونمایی از سوئو S2000CT گریت وال
رونمایی از سوئو S2000CT گریت وال

مشخصات فنی کلیدی سوئو S2000CT

  • پیشرانه تخت ۸ سیلندر 1,999 سی‌سی: 151 اسب‌بخار در ۶,۵۰۰ دور/دقیقه و 190 نیوتن‌متر در ۴,۵۰۰ دور/دقیقه
  • گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته (DCT): تعویض نرم‌تر و شتاب ۰–۱۰۰ حدود ۵ ثانیه (برآورد سازنده)
  • شاسی آلومینیومی ریخته‌گری‌شده و سیستم تعلیق هوساک با کمک‌فنر مرکزی
  • ابعاد: فاصله محوری 1,810 میلی‌متر، طول 2,550–2,690 میلی‌متر؛ وزن خالص 404–426 کیلوگرم

طبق گزارش انجمن صنعت موتورسیکلت چین (CMIA 2024)، سهم بازار موتورسیکلت‌های کروزر در این کشور با رشد سالانه بیش از ۱۲ درصد مواجه بوده که سوئو S2000CT با ویژگی‌های جسورانه و کلاسیک‌اش در این رده قدرتمند ظاهر می‌شود.

نسخه‌های مختلف سوئو S2000CT

• مدل LH2000-3 (کلاسیک تکی): طراحی مشابه هوندا ریون ۲۰۰۳ و اگزوز زاویه‌دار
• مدل LH2000-4 (دو نفره): افزایش طول صندلی و جای پای عقب برای مسافر
• مدل LH2000-5 (بگر استاندارد): بهره‌مندی از کیف‌های سخت و اگزوز بازطراحی‌شده
• مدل LH2000-6 (بگر شیشه‌دار): امکانات مشابه LH2000-5 با شیشه جلو متحرک

هر چهار نسخه سوئو S2000CT از همان پیشرانه هشت‌سیلندر، گیربکس DCT و فریم یکسان استفاده می‌کنند و تفاوتشان صرفاً به جزئیات بدنه و قابلیت حمل بار مربوط است. انتظار می‌رود قیمت پایه این کروزر بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار متغیر باشد و با توجه به علاقه‌مندان بازار ایالات متحده، گریت‌وال برنامه صادراتی خود را از سال ۲۰۲۶ جدی دنبال می‌کند.

مجله خودرویی آر سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *