هوندا سیویک Si ۲۰۲۶؛ شور جوانی در هیأت یک سدان اسپرت

در روزگار گریز از گیربکس دستی و محو شدن سدان‌ها از خیابان‌ها، سیویک Si همچنان دست‌نخورده به مسیر ادامه می‌دهد. این نسخه که برای سال ۲۰۲۶ به‌روزرسانی شده، با تغییرات ظریف طراحی ظاهری، بهبود سیستم تطبیق دور موتور (rev-matching) و نمایشگر بزرگ‌تر، شوری تازه به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های ارزان‌قیمت در کلاس خودروهای عملکردی اضافه کرده است.

به‌روزرسانی‌های کلیدی مدل ۲۰۲۶

سیویک Si هنوز هم تنها با گیربکس شش‌سرعته دستی عرضه می‌شود و از پیشرانهٔ توربوشارژ 1.5 لیتری چهارسیلندر با ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. سیستم مدیریت تعویض دنده به لطف هماهنگی بهتر با دور موتور، اکنون نرم‌تر و دقیق‌تر شده است.
صفحه‌نمایش لمسی به ۹ اینچ ارتقاء یافته و رابط کاربری Honda Connect حالا پاسخگویی سریع‌تری دارد. درون کابین نیز مواد جدید با کیفیت بالاتر و رودری‌های بازطراحی‌شده چشم‌نواز هستند.

Honda Civic
Honda Civic

چرا سیویک Si هنوز هم دل می‌برد؟

  • گیربکس دستی بی‌نظیر: تعویض دنده‌ها سریع و خوش‌دست است و حس رانندگی را فراتر از یک «پرفورمنس اقتصادی» می‌برد.
  • راندمان سوخت عالی: مصرف ترکیبی نزدیک به ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر، در کنار قدرت کافی برای شتاب‌گیری به ۰–۱۰۰ کیلومتر در حدود ۶.۵ ثانیه، تعادل کم‌نظیری ایجاد می‌کند.
  • قیمت معقول: با شروع قیمتی نزدیک به ۳۲ هزار دلار، حتی نسخه‌های پرآپشن هم زیر مرز ۳۵ هزار دلار می‌مانند.

چالش‌ها و پیشنهادها

  • قدرت می‌توانست کمی بالاتر باشد: در مقابل رقبایی مثل VW Golf GTI یا تویوتا GR کورولا، کمی کم‌رمق به نظر می‌رسد.
  • سواری اندکی خشک: نبود سیستم تعلیق تطبیقی، در جاده‌های ناهموار لرزش بیشتری احساس می‌شود.
  • سر و صدای باد و لاستیک: در سرعت‌های بزرگراه، صدای محیطی به‌ویژه از پنل‌های در و آینه‌ها وارد کابین می‌شود.

در مجموع، سیویک Si ۲۰۲۶ هنوز هم لبریز از شوق رانندگی است. اگر دنبال خودرویی هستید که با گیربکس دستی لذت‌بخش و قیمت قابل‌تحمل، هر روز شما را به پشت فرمان دعوت کند، این نسخه یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازار باقی مانده است.

مجله خودرویی آر سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *