شرکت هوندا روز سهشنبه، ۱۸ نوامبر ۲۰۲۵، رسماً اعلام کرد که مدل ۲۰۲۶ هوندا پرلود (Honda Prelude) با قیمتی بالغ بر ۴۳,۱۹۵ دلار (شامل هزینه تحویل) در نمایندگیها عرضه شده است. این خودروی کوپه هیبریدی، که نمادی از بازگشت نامی محبوب در تاریخ هونداست، با مصرف سوخت ترکیبی ۴۴ مایل بر گالن، انتظارات زیادی را ایجاد کرده است.
`
`
بازگشت باشکوه هوندا پرلود؛ قیمت و امکانات
هوندا برای مدل ۲۰۲۶ پرلود، تنها یک سطح تریم ارائه میدهد تا از پیچیدگی قیمتگذاری و گزینههای متعدد جلوگیری کند. این رویکرد به معنای آن است که خریداران تمامی امکانات رفاهی و عملکردی پیشرفته را به صورت استاندارد دریافت خواهند کرد. امکانات کلیدی این هوندا پرلود شامل موارد زیر است:
سیستم تعلیق تطبیقی (Adaptive Dampers)
ترمزهای برمبو (Brembo Brakes)
صندلیها و فرمان روکش چرمی
سیستم صوتی بوز (Bose) با هشت بلندگو
این پکیج جامع، هوندا پرلود را به یک گزینه جذاب برای کسانی تبدیل میکند که به دنبال ترکیبی از لوکس بودن و عملکرد اسپرت هستند. این بازگشت پس از دو دهه غیبت، نه تنها نوستالژی طرفداران را برانگیخته، بلکه با ارائه فناوریهای مدرن، پرلود را برای آینده آماده ساخته است.
قدرت و بهرهوری: قلب هیبریدی هوندا پرلود ۲۰۲۶
هوندا پرلود جدید، نیروی محرکه خود را از سیستم هیبریدی مدل سیویک (Civic Hybrid) به عاریه گرفته است. این پیشرانه قدرتمند ۲۰۰ اسب بخاری (که از ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی حاصل میشود)، نه تنها عملکردی چابک را ارائه میدهد، بلکه در زمینه مصرف سوخت نیز بسیار بهینه عمل میکند. بر اساس رتبهبندی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)، هوندا پرلود ۲۰۲۶ به ارقام زیر دست یافته است:
۴۶ مایل بر گالن در شهر (City MPG)
۴۱ مایل بر گالن در بزرگراه (Highway MPG)
۴۴ مایل بر گالن به صورت ترکیبی (Combined MPG)
این اعداد، هوندا پرلود را در رده خودروهای کوپه با مصرف سوخت عالی قرار میدهد، هرچند این مصرف کمی کمتر از سیویک هیبریدی است که پیشرانه آن را به اشتراک میگذارد. هدف هوندا، ارائه تعادلی بین هیجان رانندگی و کارایی روزمره در این کوپه محبوب است، تا تجربهای متفاوت از یک خودروی اسپرت را به ارمغان آورد.
چالشهای بازار و موقعیت یابی هوندا پرلود
با قیمت ۴۳,۱۹۵ دلار، هوندا پرلود در مقایسه با برخی همتایان خود در بازار، جایگاه منحصربهفردی دارد. قیمت آن تقریباً ۱۳,۰۰۰ دلار بیشتر از مدل پایه سیویک هیبریدی است، در حالی که تنها حدود ۴,۰۰۰ دلار کمتر از سیویک تایپ آر (Civic Type R) گرانقیمتتر است. این موقعیت قیمتی، هوندا پرلود را در میانهای بین خودروهای اقتصادی و اسپرت تمامعیار قرار میدهد. رقابت برای هوندا پرلود پیچیده است، زیرا برندهای دیگر به ندرت خودرویی با چنین ترکیبی از اندازه، قیمت، و ویژگیها ارائه میدهند. به عنوان مثال:
هیوندای الانترا N: با قیمت ۳۵,۵۹۵ دلار، یک خودروی رانندگی عالی و مقرونبهصرفه است، اما از نظر راحتی و مصرف سوخت به پای پرلود نمیرسد.
مزدا ۳ توربوشارژر ۲.۵ لیتری: با قیمت حدود ۳۷,۹۷۵ دلار برای مدل فول، دارای کابین بسیار باکیفیت و قدرت کافی است، اما در مصرف سوخت مغلوب پرلود میشود و فاقد سیستم تعلیق در حد تایپ آر برای رانندگی هیجانی است.
همچنین، نباید فراموش کرد که هوندا پرلود یک کوپه دو درب است که آن را از سدانهایی مانند الانترا و مزدا ۳ متمایز میکند و مخاطبان خاص خود را هدف قرار میدهد. این کوپه هوندا برای کسانی طراحی شده که به دنبال تجربهای اسپرت، اما با راحتی و بهرهوری یک گرند تورر مدرن هستند، نه صرفاً عملکرد خام مانند خودروهای دیفرانسیل عقب (RWD) تویوتا GR86 یا سوبارو BRZ.
انتظارات از هوندا پرلود؛ یک گرند تورر میانرده؟
هوندا با ارائه این اطلاعات، بسیاری از سوالات اولیه را در مورد پرلود پاسخ داده و حتی فرصت رانندگی اولیه در پیست را نیز فراهم آورده است. اما همچنان نیاز به بررسیهای بیشتر در شرایط رانندگی روزمره وجود دارد تا مشخص شود آیا قیمت ۴۳,۱۹۵ دلاری برای این خودروی "گرند تورر اقتصادی" مناسب است یا خیر و هوندا پرلود تا چه حد میتواند در عمل انتظارات را برآورده سازد.
نام "پرلود" برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط هوندا معرفی شد و تا سال ۲۰۰۱ به تولید ادامه یافت. این مدل همواره به دلیل طراحی اسپرت، هندلینگ عالی و فناوریهای نوآورانه خود، از جمله سیستم فرمان چهار چرخ (4WS) در نسلهای بعدی، مورد تحسین قرار گرفته بود. بازگشت هوندا پرلود در سال ۲۰۲۶، پس از یک وقفه طولانی، نشاندهنده تلاش این شرکت برای احیای دوران طلایی کوپههای اسپرت و جذابیت دوباره برای نسل جدیدی از رانندگان است که به دنبال ترکیبی از سنت، نوآوری و راندمان هستند. تحلیلگران منتظرند تا ببیند آیا این مدل جدید نیز میتواند مانند نسلهای قبلی خود، جایگاه ویژهای در قلب علاقهمندان به خودروهای اسپرت پیدا کند.