امروز در نمایشگاه IAA مونیخ، پورشه از جانشین قدرتمند ۹۱۱ توربو S رونمایی میکند؛ خودرویی که برای نخستینبار ترکیبی از موتور بنزینی تختشش و فناوری برقی را در نسل ۹۹۲ توربو بهکار میگیرد. این حرکت، نشاندهنده تمایل سازندهی آلمانی به حفظ لذت رانندگی در کنار کاهش آلایندگی است.
قلب هیبریدی: سیستم T-Hybrid
پکیج جدید T-Hybrid شامل یک باتری کوچک، یک موتور برقی در میانهی موتور ۳.۶ لیتری تختشش و گیربکس دوکلاچه هشتسرعته و یک توربوشارژر الکتریکی است. شایعات از نصب دو توربوشارژر برقی حکایت دارند تا خروجی قدرت «۷**» اسببخار—برای اولینبار در تاریخ مدلهای جادهای ۹۱۱—قابل دستیابی باشد.

ویژگیهای برجسته
- قوای محرکه: ترکیب ۴۸۳ اسببخار یا بیشتر (بسته به تیونینگ نهایی)
- شتاب و سرعت: انتظار میرود ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۲.۵ ثانیه
- سیستم تعلیق: بهرهگیری از فنربندی هوایی با تنظیم خودکار متناسب با شرایط جاده
- طراحی بدنه: عرض بیشتر، دیفرانسیل چهارچرخ محرک استاندارد و بهره از ترمزهای کربنسرامیکی
با وجود نوآوریهای فنی، ۹۱۱ توربو S جدید از اصول طراحی کلاسیک پورشه فاصله نگرفته است؛ سقف شیبدار، خطوط مورب گلگیرها و امضای چراغهای جلو همچنان حفظ شده و جلوپنجرهی اسپرت آن به بسته نورپردازی سفارشی مجهز شده است.
چشمانداز پیش رو
- تقویت سهم پورشه در بازار خودروهای اسپرت هیبریدی با ارایه تجربه رانندگی لذتبخش و کارآمد
- گسترش زیرساخت شارژ سریع برای پشتیبانی از نسل جدید مدلهای برقی و هیبرید
- ادامه توسعه نرمافزارهای پیشرفتهی کمکراننده برای حفظ جایگاه پورشه در صدر تکنولوژی ایمنی و رفاه کابین
عرضهی نسل هیبریدی ۹۱۱ توربو S در نیمهی اول ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد و با اینکه قیمت رسمی هنوز منتشر نشده، پیشبینی میشود پایهای فراتر از مدلهای بنزینی مشابه داشته باشد. پورشه یکبار دیگر نشان داد که حتی در عصر الکتریکیسازی، لمس فرمان یک ۹۱۱ افسونگر باقی میماند.