You are currently viewing ۷۰ درصد از نارضایتی کاربران خودرو پس از اولین خرابی ایجاد می‌شود؛ چالشی جدی در صنعت خودروسازی ایران
۷۰ درصد از نارضایتی کاربران خودرو پس از اولین خرابی ایجاد می‌شود

۷۰ درصد از نارضایتی کاربران خودرو پس از اولین خرابی ایجاد می‌شود؛ چالشی جدی در صنعت خودروسازی ایران

🚨 کیفیت ضعیف عامل اصلی؛ ۷۰ درصد از نارضایتی کاربران خودرو پس از خرابی اولیه

فرشید شکرخدایی، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران، در نشست خبری اخیر خود بر یک چالش کلیدی در صنعت خودروسازی کشور تأکید کرد: نارضایتی کاربران خودرو به‌شدت با مشکلات فنی پس از تحویل گره خورده است. وی اعلام کرد که طبق آمار، ۷۰ درصد از نارضایتی کاربران پس از اولین خرابی خودروها بروز می‌کند. این آمار نشان می‌دهد که کیفیت پایین تولید و مشکلات فراوانی که بلافاصله پس از تحویل به مصرف‌کننده ایجاد می‌شود، نقطه اصلی عدم رضایت مشتریان است.

شکرخدایی یکی از دلایل اصلی این نارضایتی کاربران خودرو را عدم دسترسی به قطعات با کیفیت برای تعمیرات عنوان کرد. این مسئله نه تنها کیفیت نهایی خدمات پس از فروش را کاهش می‌دهد، بلکه منجر به افزایش زمان تعمیر خودروها و اتلاف وقت و هزینه مشتریان می‌شود.

۷۰ درصد از نارضایتی کاربران خودرو پس از اولین خرابی ایجاد می‌شود
۷۰ درصد از نارضایتی کاربران خودرو پس از اولین خرابی ایجاد می‌شود

🚗 مقایسه خودروهای داخلی؛ پراید یا سمند؟

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران، در تحلیل خود، به مقایسه دو خودروی پرتیراژ داخلی پرداخت و تأکید کرد که انتخاب خودرو باید بر اساس الگوی مصرف و نیاز کاربر صورت گیرد.

  • پراید؛ گزینه مناسب برای شهر: پراید به دلیل ویژگی‌هایی نظیر تعمیرات و نگهداری ارزان‌تر نسبت به سایر خودروها و مصرف سوخت مقرون‌به‌صرفه، همچنان برای رفت‌وآمدهای روزمره و استفاده در سطح شهر می‌تواند یک گزینه مناسب برای برخی کاربران باشد.
  • پراید؛ نامناسب برای سفر: با این حال، به دلیل کیفیت پایین و آمار بالای تصادفات در جاده‌ها، پراید به‌عنوان یک خودروی خانوادگی برای سفرهای برون‌شهری به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست.
  • سمند؛ جایگزین بهتر برای خانواده: در مقابل، سمند به دلیل طراحی و امکانات بهتر، برای سفرهای خانوادگی گزینه مناسب‌تری نسبت به پراید مطرح می‌شود.

🚩 مسیر دشوار صنعت خودرو؛ فاصله تا تولید خودروهای با کیفیت

شکرخدایی در جمع‌بندی اظهارات خود، تصریح کرد که صنعت خودروی ایران همچنان با چالش‌های ساختاری بسیاری روبه‌رو است و هنوز به مرحله تولید خودروهای با کیفیت بالا نرسیده است.

بحران نارضایتی کاربران خودرو، که ۷۰ درصد آن تنها پس از اولین نقص فنی خود را نشان می‌دهد، هشداری جدی به خودروسازان و متولیان کیفیت در کشور است. بهبود کیفیت خودروهای تحویلی به مشتریان و تأمین قطعات یدکی استاندارد، از جمله اقدامات ضروری است که می‌تواند فاصله فعلی میان انتظار مصرف‌کننده و محصول تولیدشده در ایران را کاهش دهد.

مجله خبری خودرویی آر سی

دیدگاهتان را بنویسید