مشارکت بیش از ۴.۶ میلیون نفر در طرح فروش ایران خودرو
شرکت ایران خودرو روز شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ مراسم قرعهکشی محصولات خود را با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار کرد. این رویداد نهمین دوره ثبتنام و قرعهکشی محصولات ایران خودرو بود که با استقبال گسترده متقاضیان همراه شد. در مجموع ۴,۶۵۶,۱۹۷ نفر در این دوره ثبتنام کردند که از این میان، بیش از ۴.۱ میلیون نفر در طرح عادی، ۴۲۹ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت و حدود ۷۰ هزار نفر در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده حضور داشتند.
عرضه ۶۵ هزار خودرو در سه طرح فروش
در این دوره، ایران خودرو ۶۵,۲۰۰ دستگاه خودرو را عرضه کرد که سهمیه آن به این شکل تقسیم شد:
- ۳۰ درصد برای متقاضیان عادی
- ۵۰ درصد ویژه طرح جوانی جمعیت
- ۲۰ درصد برای جایگزینی خودروهای فرسوده

این خودروها در قالب طرحهای فروش فوری، فوقالعاده و پیشفروش عرضه شدند. محصولات متنوعی همچون کراساوور ملی ریرا، تارا و دنا پلاس در فهرست عرضه قرار داشتند.
اعلام نتایج قرعهکشی ایران خودرو
برندگان نهایی پس از اولویتبندی و صحتسنجی اطلاعات از طریق پیامک و همچنین سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی ikcosales.ir معرفی خواهند شد.
ریرا؛ کراساوور ملی با امکانات مدرن
خودروی ریرا به پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که توان تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. انتقال نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو انجام میشود. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی ریرا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
- ترمز پارک برقی، اتوهلد و دوربین ۳۶۰ درجه
- نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی، کروز کنترل و گرمکن صندلی جلو
سورن پلاس XU7P؛ سدان اقتصادی با امکانات بهینه
سورن پلاس XU7P از پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بهره میبرد که توان تولید ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. امکانات شاخص این خودرو شامل:
- ۲ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و سنسور پارک عقب
- نمایشگر لمسی مالتیمدیا، دوربین دنده عقب و تهویه اتوماتیک
- آینههای جانبی برقی، دیلایت و کلیدهای کنترلی روی فرمان
جمعبندی
مراسم قرعهکشی ایران خودرو در آبان ۱۴۰۴ بار دیگر نشان داد که تقاضا برای محصولات این خودروساز همچنان بسیار بالاست. با عرضه بیش از ۶۵ هزار خودرو در سه طرح فروش و حضور میلیونها متقاضی، این رویداد یکی از بزرگترین طرحهای فروش خودرو در کشور به شمار میرود. معرفی محصولاتی مانند ریرا و سورن پلاس XU7P نیز نشاندهنده تلاش ایران خودرو برای تنوعبخشی به سبد محصولات و پاسخ به نیازهای متفاوت مشتریان است.